mobiliteit

Mobiliteit

Dat het met het verkeer grondig fout begint te lopen in Ninove staat buiten kijf: verdwenen tractorsluizen, aangereden bruggen, eindeloze twistgesprekken over heraanleg van kruispunten, klakkeloos neergeplante of vergeten verkeersremmers, opgedoekte parkings, geplaatste en weer weggenomen drempels, onbestaande zebrapaden… Het is duidelijk dat ook in dit beleidsdomein visie en beleid ontbreken.

  • Haal stadsverkeer en doorgaand verkeer uit elkaar. De eerste stap is een goede doorstroming op de ring waarborgen.
  • Mobiliteit niet ten koste van leefbaarheid.
  • In de kernen krijgt de zwakke weggebruiker voortaan voorrang.
  • Veiligere snelheidsremmers bestaan.

  • Tractorsluizen: als landbouwers er zelf hinder van ondervinden, dan schieten ze hun doel voorbij.

  • Eerste kwartier gratis. Ook voor wie betaalt aan de parkeermeter.

  • Enkele behoorlijke parkeersites langs de invalswegen.

  • Dubbel gebruik van parkeerterreinen.

  • Parkeerbeleid in smalle straten.

  • Een aparte parking voor vrachtwagens in industriezones.

  • Doorlichting aanbod openbaar vervoer.

  • Vrachtverkeer hoort niet in een woonomgeving.

  • Aan koning auto vragen we troonsafstand te doen, toch in de woon- en handelsbuurten.

  • Private parkings verplichten bij nieuwbouw en grote verbouwingen.

  • Meer veilige oversteekplaatsen voor de zwakke weggebruiker buiten de zone 30.

  • Autodelen en gemengd vervoer aanbieden en promoten.

Nieuws over dit onderwerp