De stad Ninove behaalt een slecht rapport in de peiling ‘VeloVeilig’ van Het Laatste Nieuws. 78% van de Ninovieters vindt dat er nog te weinig veilige fietspaden zijn en 72% vindt dat er te weinig …
U bent hier

Fietsbeleid
- Fietsers en voetgangers passen niet naast gemotoriseerd verkeer. De logica van de invoegstroken voor fietsers op de straat bij het binnenkomen van de bebouwde kom, ontgaat ons volledig. N-VA wil blijven investeren in gescheiden paden en de opwaardering van de trage wegen als verbinding tussen de verschillende kernen en onze toeristische trekpleisters, zoals Neigembos. Deze wegen aansluiten op het provinciale fiets- en voetwegennetwerk is dan vanzelfsprekend. Een witte lijn of een rood fietspad volstaan niet langs wegen waar de snelheid boven de 50km/u ligt. Daar is een haagje, verhoging of grasstrook op zijn plaats.
- Meer fietsstallingen in de kernen. Als je het fietsen wil promoten, moet je ook fietsstallingen voorzien, liefst in de buurt van haltes voor openbaar vervoer, de uitgaansbuurten, de winkelstraten en aan openbare gebouwen. Waar ze wel al beschikbaar zijn moeten ze ook bereikbaar blijven, zoals tijdens de dinsdagmarkt.
- Goed berijdbare en verlichte fietspaden kunnen de deelgemeenten verbinden met de scholen. In samenwerking met de politie en de scholen kunnen “beveiligde” fietswegen door de stad worden aangelegd.