Stadsbestuur beslist uiteindelijk toch perceel grond te behouden.

Op 19 december 2017, over deze onderwerpen: Financiën, Ruimtelijke ordening
Te koop ... of toch niet ?

Op 24 mei 2017 besliste de gemeenteraad om een perceeltje grond in de Denderstraat te verkopen. De reden was dat het perceel volgens de meerderheid niet echt bruikbaar was en de aanpalende eigenaar interesse toonde. N-VA stemde toen tegen, omdat het perceel nota bene naast de zone ligt waar de stad volkstuintjes wenst aan te leggen. Kurt Van Den Driessche (N-VA): ‘Niettegenstaande wij zowel tijdens de voorafgaandelijke commissievergadering als tijdens de gemeenteraad wezen op een mogelijk gebruik voor de volkstuintjes, vond de meerderheid dat in mei dus geen argument om die grond te houden. Men had er in het ontwerp geen rekening mee gehouden en het was ook niet noodzakelijk om het project te realiseren.’ N-VA was dan ook verbaasd dat de meerderheid die beslissing plots toch wenste te herzien. De uitleg die door de burgemeester aan deze ‘vergissing’ werd gegeven deed echter menige wenkbrauw fronsen. Kurt Van Den Driessche (N-VA) vervolgt: ‘Volgens de burgemeester was de meerderheid in mei blijkbaar overtuigd dat er werd gestemd over het behoud van dat stuk grond. Een zeer vreemd excuus als je het mij vraagt, want waarom zou je een punt op de agenda van de gemeenteraad zetten als je er niets aan wenst te veranderen? De enige uitleg die ik voor dit dossier kan verzinnen is dat niet alleen onze jeugd, maar ook deze meerderheid een probleem heeft met begrijpend lezen. Maar de euro is uiteindelijk toch gevallen.’ Hoever het inmiddels met het project rond de volkstuintjes staat is dan weer een heel ander verhaal.