Omloop in Meerbeke?

Op 23 november 2018, over deze onderwerpen: Economie en Middenstand, Politiek, Verenigingen

Dat de Omloop Het Nieuwsblad niet langer op de Halsesteenweg in Meerbeke zal aankomen, werd gisteren door de gemeenteraad goedgekeurd. De aankomststreep zal tot in 2022 dus in de Onderwijslaan liggen. Dit is in afwijking met de overeenkomst tussen de organisator en de stad. Daarin werd uitdrukkelijk opgenomen dat de aankomst in Meerbeke zou liggen. Redenen voor deze afwijkende beslissing zijn er genoeg, maar voor Meerbeke en de echte wielerliefhebber zal dit toch moeilijk blijven liggen.

Kurt Van Den Driessche (N-VA): "Dat is een bekommernis die we delen. Vandaar dat N-VA heeft voorgesteld om met de organisator aan tafel te zitten en, in ruil voor deze toegeving, erop aan te dringen om de Halsesteenweg in het parcours op te nemen." Dit voorstel werd goed onthaald op de gemeenteraad. De stad zal dus met Flanders Classics NV een gesprek vragen om een ommetje te maken langs het wielermonument aan de kerk van Meerbeke, vooraleer de Onderwijslaan in te duiken voor de eindsprint. Zo kan de traditie van Meerbeke als wielerdorp in ere worden gehouden, alvast tot 2022.