Ninove feest weer in het Vlaams

Op 9 juli 2016, over deze onderwerpen: Cultuur, Politiek

Voor het eerst sinds enige jaren heeft de N-VA weinig op te merken over de manier waarop de Vlaamse feestdag in Ninove wordt gevierd. Dat was vroeger wel eens anders. Kurt Van Den Driessche (N-VA): 'De voorbije jaren was er weinig te vieren op 11 juli. Ten eerste omdat de feestelijkheden dikwijls zelfs niet op die dag stonden gepland, maar erger was dat er weinig Vlaams was aan de voorziene activiteiten. We zijn dan ook blij dat er dit jaar eindelijk iets wordt georganiseerd op 11 juli zelf en dat het programma ook weer overwegend Vlaams is. Zo hoort het. Vlamingen mogen gerust fier zijn op zichzelf.'

Gratis parkeren en gratis rozen

N-VA wil er ook iedereen aan herinneren dat er op de Vlaamse Feestdag gratis kan geparkeerd worden in Ninove. Joost Arents (N-VA): 'Vorige jaren merkten we regelmatig op dat mensen toch geld in de parkeermeters staken, terwijl dat op de Vlaamse Feestdag eigenlijk niet hoeft. Het toppunt was dat men ons zelfs niet altijd geloofde als we dat vertelden. Het staat nochtans vermeld op de parkeermeters zelf.' Het bestuur van N-VA zal op 11 juli naar jaarlijkse traditie weer een gele roos schenken aan iedereen die een Vlaamse Leeuw buiten hangt. Zo wil de partij iedere Vlaams gezinde Ninovieter bedanken.