N-VA zorgt voor retributie voor afleveren A-kaarten

Op 29 januari 2018, over deze onderwerpen: Asiel en migratie, Financiën, Integratie & inburgering, Politiek

Tijdens een vorige gemeenteraad stond een punt met aanpassingen aan de retributies voor administratieve handelingen op de agenda. Naar aanleiding hiervan bracht N-VA fractievoorzitter Joost Arents toen een interpellatie met als voorstel om ook een retributie te voorzien voor de administratieve afhandeling van een A-kaart ( tijdelijke verblijfsvergunning voor vreemdelingen).

In een aantal steden waar N-VA bestuurt zoals Antwerpen en Aalst is zo’n retributie reeds ingevoerd. Omdat de administratieve afhandeling van zo’n A kaart heel wat werk meebrengt voor de stadsdienst was onze afdeling van mening dat hiervoor ook een retributie mocht aangerekend worden.

De meerderheid had oren naar het voorstel van Joost Arents en beloofde zijn voorstel uit te werken. Op de gemeenteraad van 25 januari was het dan zover. De meerderheid legde het voorstel voor en de retributie werd unaniem goedgekeurd.

In tegenstelling tot voorstellen van de andere oppositiepartij werden al heel wat constructieve voorstellen van N-VA door de meerderheid geapprecieerd en aanvaard.