N-VA spreekavond én klimaatdebat over ecorealisme met Mark DEMESMAEKER en Andries GRYFFROY.

Op 3 mei 2019, over deze onderwerpen: Leefmilieu
woensdag 8 mei: N-VA spreekavond én klimaatdebat over ecorealisme met Mark DEMESMAEKER en Andries GRYFFROY.

N-VA Ninove, Geraardsbergen, Denderleeuw en Haaltert nodigen iedereen uit op een inspirerende infoavond in buurthuis “Berdam” (Vroegere Nieuwe Kerk). De avond gaat over ecorealisme met als gastspreker Mark DEMESMAEKER, gevolgd door een klimaatdebat met belangrijke panelleden zoals Andries GRYFFROY (6de plaats Vlaams), Veerle BAEYENS (6de plaats kamer) Niklas ARENTS (13de opvolger Vlaams) en Laura PEETERS (10de opvolger Kamer). Het is niet zomaar een debat tussen politici, maar we zoeken de interactie op met het publiek.

“We geven de kans aan het brede publiek en zeker aan de jongeren die hun eerste keer zullen gaan stemmen. Zij kunnen vragen stellen en zo de interactie of het debat aangaan. Daarmee onderscheiden we ons van alle andere klimaatdebatten.” Dixit Andrew Vanderpoorten (Evenementverantwoordelijke)

Mark DEMESMAEKER werd onlangs verkozen tot het meest verdienstelijke Europarlementslid op het vlak van milieu. Ecologie en economie moeten volgens hem hand in hand gaan op de weg naar een groener, gezonder en duurzamer Vlaanderen. Hij brengt ecorealisme in de praktijk met bestaande voorbeelden uit Europa en de dorpsstraat. Hij steunt de weg naar haalbare maatregelen, zonder opbod aan doelstellingen of klimaatwetten. De avond gaat door op woensdag 8 mei om 19:00 uur in buurthuis “Berdam” (vroegere Nieuwe Kerk), Edingsesteenweg 3, 9400 Ninove.