Klein foutje met grote gevolgen

Op 11 maart 2018, over deze onderwerpen: Financiën, Sociale zaken

Op de gemeenteraad van 1 maart werd een aanpassing van de ruilvoordelen voor de UITPAS ter goedkeuring voorgelegd. Daar was echter een kleine fout in geslopen. Er stond namelijk in dat je voor slechts 5 punten 100 zwembeurten zou krijgen in de daluren van het zwembad. In de sporthal zou je voor evenveel punten, één keer kunnen drinken… Kurt Van Den Driessche (N-VA): ‘Dat vonden we toch een bijzonder groot verschil. Voor 5 punten krijg je normaal iets dat omgerekend enkele euro’s waard is, maar 100 zwembeurten?’ De fout werd al tijdens de commissie toegegeven en tijdens de gemeenteraad met een aangepast reglement rechtgezet. Voor 5 gespaarde punten krijg je dus maar één van de 100 beschikbare zwembeurten. Bij de N-VA stellen ze zich hierbij toch vragen. Vooral wat de gemeenteraadsleden en schepenen van de meerderheid doen als ze de dossiers krijgen die op de gemeenteraad staan geagendeerd? Die dossiers nalezen zit er blijkbaar niet bij.