Jeroen Van Assche vertegenwoordigt Ninove van plaats 13 op de Vlaamse lijst

Op 12 december 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Politiek

Op 11 december maakten federaal lijsttrekker, Anneleen Van Bossuyt en Vlaams lijsttrekker Matthias Diependaele de N-VA-kieslijsten bekend voor Oost-Vlaanderen. Op 9 juni 2024 trekken alle Vlamingen naar de stembus om hun kandidaten te verkiezen voor het Vlaams, federaal en Europees Parlement. Tijdens een druk bijgewoond persmoment werden de Oost-Vlaamse N-VA-kandidaten voorgesteld. Opvallend is dat er veel jonge kandidaten op de lijsten staan en we zien ook veel nieuwe gezichten, waaronder ook heel wat ondernemers. De gemiddelde leeftijd is 43 jaar. Alle kandidaten streven naar één gemeenschappelijk doel: Vlaamse Welvaart. 

In totaal zetten 78 Oost-Vlaamse kandidaten zich de komende maanden in om de welvaart van Vlaanderen veilig te stellen.  

De voorbije jaren heeft de N-VA vanuit de Vlaamse Regering al veel kunnen bereiken, maar het werk is nog niet af zegt lijsttrekker voor het Vlaams Parlement Matthias Diependaele: “De verwezenlijkingen van deze Vlaamse Regering zijn talrijk: een begroting op orde, verdrievoudiging van de investeringen in de kinderopvang, wereldtop qua innovatie, historisch hoge exportcijfers, een hoge werkzaamheidsgraad,… Maar er is ook nog veel werk voor de boeg. We moeten Vlaanderen nog meer op de kaart zetten. De Vlaming verwacht daadkracht en vertrouwen. We bewezen reeds dat we die kwaliteiten hebben. Nu willen we daar verder mee aan de slag.  We bieden concrete oplossingen aan voor de uitdagingen waar we samen voor staan. ” 

Onze kandidaten stellen zich de komende maanden over heel de provincie voor aan de kiezer.  We vertellen graag meer over ons programma en visie op de toekomst. Lijsttrekker voor het Federaal Parlement, Anneleen Van Bossuyt verwoordt het graag zo: “We staan voor heel wat uitdagingen in Vlaanderen. Om die samen aan te gaan willen we het vertrouwen vragen van wie er net als ons van overtuigd is dat we die uitdagingen ook aankunnen! De Vlaming wil een kordate aanpak van migratie, wil dat werken meer loont, dat de begroting op orde is en wil een energiebeleid dat zorgt voor betaalbare energie. Dat is precies wat ons programma te bieden heeft.  

Beide lijsttrekkers zijn erg trots op hun sterk team, ze trekken dan ook als één ploeg naar de kiezer. Alle kandidaten zijn unaniem: “Wij willen er met alle Oost-Vlaamse N-VA kandidaten voor gaan om uw vertrouwen te winnen. Zodat we samen die welvaart in Vlaanderen kunnen veilig stellen voor onszelf en de generaties na ons.” 

Met gedreven redelijkheid zal Jeroen Van Assche (43 jaar) de Denderstreek en Ninove in het bijzonder,  met enthousiasme vertegenwoordigen van plaats 13 op de Vlaamse lijst. Jeroen Van Assche kijkt al uit naar de campagne: “De voorbije jaren heeft de Vlaamse regering al veel kunnen veranderen. Maar het werk is nog niet af. Daarom is de keuze voor de N-VA de beste garantie op Vlaamse welvaart. Ik ben dan ook tevreden dat ik aan het sterke verhaal van N-VA kan meewerken en wil de partij bedanken voor het vertrouwen.” 

Jeroen Van Assche wil zich vol overtuiging aanbieden aan de kiezer met een belangrijke boodschap: “Het is tijd om met redelijkheid en respect de uitdagingen in de Denderstreek aan te gaan met realistische oplossingen. Het is nu mijn taak om de kiezer te overtuigen van die rationele visie en de oplossingsgerichtheid die N-VA altijd zal blijven aanbieden. Het is een enorme uitdaging die ik niet uit de weg wil gaan.” 

Vervolgens besluit Jeroen Van Assche dat we er in de verste verte nog niet staan op vlak van mobiliteit. Verkeersveiligheid is één van zijn belangrijkste bekommernissen: “Ik wil staan voor een betere weginfrastructuur en meer verkeersveiligheid voor alle weggebruikers. Zodanig dat we een optimale mobiliteitsmix kunnen bekomen. Dat betekent een verhoging van investeringen in vracht- en personenverkeer, openbaar vervoer en fietsverkeer. Dat is een enorme uitdaging voor Vlaanderen, met een zeer dicht wegennet dat tot de dichtste van Europa behoort. Daarnaast zie ik nog een groot groeipotentieel naar meer verkeerseducatie en sensibiliseringsacties.”

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is