Autoluwe zone in aantocht

Op 6 april 2018, over deze onderwerpen: Economie en Middenstand, Mobiliteit, Openbare werken, Ruimtelijke ordening

N-VA Ninove had het al in 2012 in haar programma staan en werd er tijdens de discussie over de verkeersvrije Beverstraat meermaals mee geconfronteerd. Onterecht volgens Kurt Van Den Driessche: ‘Blijkbaar waren er binnen de meerderheid mensen die ons programmapunt in hun eigen voordeel wensten te interpreteren. Zo werden steevast al de door ons opgesomde randvoorwaarden voor een verkeersluw centrum vergeten. De schepen van middenstand heeft het duidelijk beter begrepen. Door een doorsteek te maken voor voetgangers van de Beverstraat tot het plein achter het winkelcentrum ontstaat er een niet onaardig verkeersluw tot zelfs verkeersvrij traject van het Twijnsterplein, over de Graanmarkt, de Langemunt, via de te realiseren doorsteek naar de overdekte winkelstraten van Ninia. Ten gepasten tijde zullen wij daar nog enkele uitbreidingsmogelijkheden aan toevoegen.’

N-VA is blij dat hiermee een eerste stap is gezet naar de opwaardering van het oude handelscentrum en steunde de aankoop van het handelspand. Anderzijds mag dit geen reden zijn om op de lauweren te gaan rusten. ‘Om de handelskern te wapenen voor de toekomst, zijn nog vele andere maatregelen nodig’ besluit Van Den Driessche.