Weet waarvoor u kiest

Op 13 december 2011

Weet waarvoor u kiest.

Het vorige jaar was een politiek woelig jaar. Het verheugt ons te kunnen zeggen dat dit de verdienste is van de N-VA. U heeft ons de kans gegeven de problemen op tafel te gooien en te zeggen wat op vele van onze levers ligt. Dat is iets wat sommigen nooit hebben kunnen doen omdat ze nooit gevraagd werden en anderen niet durfden omdat die liever aan de macht zijn dan uw belangen te verdedigen.

De “V” van “Vlaams” of van “Verloochend”?

Of ze het nu wilden of niet, de Franstalige "vrienden" werden voor het eerst sinds lang geconfronteerd met felle tegenwind vanuit Vlaanderen onder leiding van een sterke N-VA. Wie dacht dat de N-VA zoals de traditionele partijen uiteindelijk wel zou toegeven in ruil voor wat postjes, had het dus mis. Alleen hebben we ons behoorlijk misrekend in de andere Vlaamse partijen die uiteindelijk wel zijn gezwicht en de N-VA hebben gedumpt in ruil voor de postjes. Om de schijn op te houden hebben ze wel nog wat tegengas gegeven, maar daarmee hebben ze van die grote catastrofe alleen een gewone catastrofe kunnen maken voor de Vlamingen. Niet direct iets om fier over te zijn.

Durven veranderen.

Vergelijkbaar met wat er in Ninove gebeurt vinden we. Ook hier gaan de grote traditionele partijen al jaren voor de postjes, niet voor goed bestuur. Naar de rechtse oppositie wordt ook hier nog niet geluisterd. Ook hier wordt het dus tijd dat de kiezer een mandaat geeft aan de N-VA om orde op zaken te stellen. Bij de laatste federale verkiezingen heeft u alvast massaal gekozen voor N-VA om die roep voor verandering kracht bij te zetten. We hebben intussen al meermaals bewezen dat wij die “V” in onze partijnaam nog waard zijn en na de verkiezingen doen wat we er voor hebben beloofd. Wij rekenen er daarom op dat u intussen heeft ingezien dat N-VA niet alleen op federaal of Vlaams niveau een meerwaarde betekent, maar dit ook in Ninove kan zijn.