N-VA Ninove maakt de eerste tien bekend

Op 17 april 2012

Ledenverantwoordelijke Toon Van Melkebeek vervolgt: "We hebben intussen bijna alle leden een huisbezoek gebracht en tot onze verbazing konden we op meer positieve weerklank rekenen dan we ooit hadden kunnen hopen. Dat er ontevredenheid leeft bij de bevolking is voor ons zeer goed merkbaar. Het is duidelijk dat onze leden niet langer aan de kant willen blijven staan maar de daad bij het woord voegen en dat bewijzen we ook met de mensen die op de eerste tien plaatsen van onze lijst zullen staan".

Kandidatenlijst top 10:

1. Toon Van Melkebeek: is Ninovieter in hart en nieren en een sociale en bekwame kopman met een hart voor zijn stad. Deze burgerlijk ingenieur heeft een loopbaan van tientallen jaren opgebouwd als bedrijfsleider in verscheidene ondernemingen. Daarnaast is hij een sociaal bewogen man. Hij zet zich reeds jaren in als vrijwilliger voor verscheidene sociale verenigingen in en buiten Ninove.

2. Maria Keymolen: is Vlaamsgezind van huis uit. Zij was tientallen jaren bedrijvig in het HR management en vandaag zet zij zich in als vrijwilligster in verschillende raden en organisaties die zich bezighouden met welzijn, cultuur en ouderenzorg. Ook inburgering vindt zij heel belangrijk. Als redacteur van Editiepajot en de Gazette van Detroit volgt zij het reilen en zeilen in Ninove van zeer dichtbij. Haar belangstelling gaat vooral uit naar cultuur, erfgoed en welzijnszorg.

3. Kurt Van Den Driessche: zet zich niet alleen in voor zijn klanten als architect, maar ook in de Minaraad (milieu en natuur), de Erfgoedraad en de Gecoro (Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening) is hij bedrijvig. Dat zijn interesses vooral richting ruimtelijke ordening en openbare werken gaan ligt dus voor de hand. Dit zijn trouwens domeinen waar werk aan de winkel is in Ninove.

4. Dirk Souffriau: is uittredend gemeenteraadslid. Als horeca-uitbater is hij het best geplaatst om de belangen van de Ninoofse middenstand te verdedigen. Hierbij aansluitend is zijn aandacht voor de persoonlijke veiligheid van de Ninovieter, thuis zowel als op straat zeer goed te verklaren. Als rechtgeaarde Vlaming wil hij zich inzetten om de ontnederlandsing van Ninove een halt toe te roepen.

5. Joost Arents: is een geboren en getogen Ninovieter. Zijn interesse voor sport is groot: studies Lichamelijk Opvoeding aan de KULeuven, gewezen trainer van de Volleybal in Appelterre en later in Ninove. Door omstandigheden kwam hij in de verzekeringswereld terecht waar hij een gerenommeerd kantoor uitbouwde. Hij is onze geschikte kandidaat om een degelijk financieel bestuur waar te nemen zonder achterpoortjes. Fraudebestrijding staat hoog in zijn vaandel.

6. Nadia Gheysens: werd geboren in Bulgarije. Jaren geleden kwam zij naar Vlaanderen waar zij intussen volledig is ingeburgerd. Zij woont reeds geruime tijd in Ninove. Als leerkracht in het middelbaar onderwijs voelt zij goed aan welke problemen de jongeren bezighouden. Haar werk als beëdigd tolk Slavische talen in de rechtbank brengt haar regelmatig in voeling met het dagelijkse misdaadgebeuren. Jeugdbeleid en veiligheid zijn voor haar belangrijke aandachtspunten.

7. Mieke Van Vaerenbergh: is een 31 jarige psychologe. Ze komt uit een Ninoofse Vlaamsgezinde familie, is geboren en opgegroeid in Ninove-centrum, gehuwd met Andy Malfroy en mama van de driejarige tweelingdochters Bo en Nina. In 2010 is ze met haar gezin uitgeweken naar Neigem. Integratie van anderstaligen, respect voor de Nederlandse taal, de vergrijzing van de bevolking en de toenemende armoede zijn problemen die ze graag wil aanpakken. Een menswaardig bestaan, psychosociale en/of financiële begeleiding waar nodig en een gelukkige oude dag daar heeft elke Ninovieter recht op. Ook solidariteit voert ze aan maar geen profitariaat of misbruiken want dat verfoeit ze ten zeerste. Transparantie en constructieve opvolging van beleid en personeel is voor haar een must.

8. Jos Huysmans: volgt beroepshalve het sportieve gebeuren in Vlaanderen en in Ninove in het bijzonder. Ninove sportief op de kaart zetten is het doel van zijn streven. Daarnaast is hij overtuigd van het belang van sport als sociaal bindmiddel. Groenvoorzieningen, ook in de deelgemeenten, speelruimten, trage wegen en fietspaden als verbinding tussen stad en omliggende verdienen zijn politieke aandacht.

9. Wim Adriaens: Woont te Pollare en is vader van 2 kindjes. Hij was bedrijvig in de jeugdbeweging en had ook jeugdige muzikale ambities. Hij studeerde Germaanse Talen, Toegepaste Economie en Rechten. Na eerst te hebben gewerkt voor de N-VA fractie tijdens het kartel, is hij sinds 2009 raadgever Financiën en Begroting op het kabinet van Vlaams minister Muyters (N-VA). Hij is het best geplaatst om de Ninoofse dossiers te bepleiten bij de Vlaamse Overheid.

10. Annita Sonck: is uittredend raadslid en lid van het dagelijks bestuur van het OCMW. Als geen ander kent zij de sociale noden en de problemen van de Ninoofse bevolking. Zij onderschrijft het belang van taallessen voor anderstaligen als hefboom naar een beter sociaal leven. Daarnaast wil zij daadwerkelijk optreden tegen de sociale fraude. Sociaal welzijn voor alle Ninovieters is haar einddoel.