N-VA NINOVE gaat alleen naar de verkiezingen

Op 18 oktober 2011

Voorzitter Luc Gees heette de aanwezigen welkom en stelde de bestuursploeg voor. Hij werd geflankeerd door de ondervoorzitter Maria Keymolen, HR-manager, secretaris Edwin Castelein die bij Infrabel werkt, burgerlijk ingenieur Toon Van Melkebeek, penningmeester en ledenverantwoordelijke, Kurt Van Den Driessche, architect en communicatieverantwoordelijke van de partij, gewezen ocmw-raadslid voor N-VA in Roosdaal en leraar op rust Yves De Grootte die verantwoordelijk is voor de jongerenwerking, Ann De Pelseneer die op het kabinet werkt van Geert Bourgeois en evenementenverantwoordelijke is en Jos Huysmans, journalist, die samen met Yves zorgt voor de eindredactie van alle teksten en persberichten.

N-VA Ninove is de laatste tijd steeds de GEVRAAGDE partij geweest en nooit de vragende partij. Er werden met verschillende partijen, personen en organisaties informele gesprekken gevoerd betreffende de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Met de gegevens van deze gesprekken trok het bestuur op huisbezoek en stelden ze de leden vragen over het huidig beleid, over hoe N-VA Ninove naar de verkiezingen moet en of "overlopers" een kans moeten krijgen om op de N-VA lijst te staan.

Uit deze algemene rondvraag bleek dat de leden vonden dat het beleid te eenzijdig gericht is op Ninove centrum en te weinig op de deelgemeenten. Er is ook te weinig overleg met de burger en indien er toch overleg is wordt er niet eens geluisterd. Het antwoord op de vraag wij op "eigen kracht" of zelfstandig moeten deelnemen was unaniem JA! Dit betekent dat N-VA Ninove in 2012 zal opkomen met een eigen lijst en dat er van een kartel of een gemeenschappelijke lijst geen sprake is. Minder duidelijk waren de leden als het over "overlopers" ging. Er werd dan ook afgesproken dat de statuten van N-VA Nationaal zullen gevolgd worden. Dit wil zeggen dat wie op de lijst wil staan, eerst en vooral lid moet zijn van N-VA en dat huidige gemeenteraadsleden die zich kandidaat willen stellen tenminste zes maand moeten zetelen als Onafhankelijke in de gemeenteraad. Het lidmaatschap zal dan eerst besproken worden binnen het arrondissementsbestuur in samenspraak met het lokale bestuur.

Van N-VA Ninove moet men geen sensationele slogans of loze beloften verwachten.

Er zal na de verkiezingen gedaan worden wat er voor de verkiezingen beloofd is. Deze partij wil een degelijk bestuur, gezond verstand als het om uitgeven van belastinggeld gaat, prioriteiten stellen in investeringen en dit alles met aandacht en eerbied voor ALLE inwoners van Groot-Ninove.

Aansluitend op de persconferentie hield N-VA Ninove de volgende twee dagen ook haar jaarlijks eetfestijn. In zaal PAX te Appelterre mochten ze dubbel zoveel eters verwelkomen dan vorig jaar en er werden ook weer nieuwe leden aangesloten.

De hoofdprijs van de grote tombola ging deze keer naar een dame uit Affligem. Zij zal deze week het bezoek mogen verwachten van de voorzitter die haar deze prachtige prijs persoonlijk zal komen overhandigen.